Malaysian ! Kenapa Perlu Racist ?

/
0 Comments
Assalamulaikum der dan kak. Kita yang hidup di Malaysia sangat beruntung sebab dapat hidup dengan kaum/bangsa yang lain daripada bangsa kita. Lagipun dekat Malaysia ni kan ada macam-macam kaum seperti Melayu, India, Cina, Punjabi, Kadazan, Bajau, Jawa dan seterusnya. Kalau nak tulis semua memang tak larat nak google atau belek buku sejarah adik.

Dalam suasana hidup berbilang bangsa ni masih ada lagi manusia yang agak obses dengan bangsa sendiri. Suka sangat cakap buruk perihal bangsa lain atau dalam bahasa mudah orang yang RACIST. Makin lama spesis racist ni semakin ramai dan kebanyakan spesis racist yang muncul kat alam maya ni bangsa guwa sendiri, MELAYU !


Sesedap hati je nak mengata orang lain macam diri tu dah sempurna sangat ! Harlem shake sungguh Hotakbeliau ni. Komen macam takda Hotak.

Kadang-kadang masa guwa tengah memandu dan ada pemandu 'berhemah' bawak keta macam harlem memang guwa maki habis tak kira la bangsa apa. Selalunya ayat paling senang keluar dari mulut guwa "Stupid punya _________" (isi tempat kosong). Shhhh.. Guwa bukan racist !!

 

Bukan nak backup cakap bangsa lain tak racist, dorang pun racist juga tapi rasist dorang tak seganas racist kaum Melayu ni. Tengok video ni bagi cuci sikit otak mereka-mereka yang semangat racist tinggi sangat tu.


Hiduplah dengan sifat menghormati antara satu sama lain. Dengan wujudnya sikap dan sifat begitu kehidupan kita lebih bermakna dan aman sentosa. Ayat macam jawab soalan exam pulak. Hahaha!!


Jom la kita sesama buang sikap perkauman dalam diri kita tu. Buang semua sikap negatif yang hanya merosakkan diri dan pemikiran kita. Sentiasa berfikiran positif dalam apa jua keadaan dan situasi.




You may also like

No comments: